2023, Allmänt 2023, Jobba, sjukskriven

Sjukskriven

Ja till slut kom den  som ett brev på posten. Jag kämpade emot länge men till sist orkade jag inte längre. Sen slutet på mars så är jag sjukskriven pga utbrändhet, men den 2 maj  börjar jag jobba 25 %
Bara tanken på det får mig att må dåligt.
 
Jag har börjat fundera på att skola om mig till nåt annat, jag är 47 år  och har många arbetsår kvar men att jobba heltid  är inte lockande  och det verkar bara vara det som gäller. 
Men min kropp säger nej, 
 
Men dom som bestämmer säger nu att man får så dålig pension om man inte jobbar heltid,  men hallå   jag kanske inte ens når pensionsåldern  jag kanske blir sjukpensionär  och vad hjälper det mig. För två år sen dog en  nära vän till mig  bara så där och han var ett år yngre än mig..
 
Ja nu undrar ni säkert vad jag jobbar med.
Jo jag jobbar inom äldrevården  och jo jag gillar mitt jobb, men jag skall ju orka med det.