2023, Advent, Allmänt, Badhus 2023, Advent, Allmänt, Bada, Badhus, Baka, Bakning, Bastu, December23

Första Advent

Ja nu börjar nedräkningen ordentligt inför Julafton..  Här i Norsjö har vi skyltsöndag idag. 
Och vädret bjuder på en bra söndag  temperaturen ligger på -10  och ett lätt snöfall och grått  men vad gör det.. 
 
Tomten har satt ut lådan för önskelistor  
Så får se om den fylls på idag..
 
Jag har ju även för första gången bakat kakor nu  så i veckan har jag bakat syltgrottor och ja jag kan inte klaga.
 
och sen avslutad jag jobbveckan med  simning och bastu och det var skönt 
 
nu har dom en tävling i badhuset att simmar man ett visst antal längder så är man med och tävlar om en julskinka.
 
Så nu skall jag ladda för en vända på skyltsöndag, och om det kanske det skrivs om ikväll.