2023, Allmänt, Höganäs, sommar 2023, Höganäs, Semester, Sommar

Optimist

 Äntligen kunde jag ge mig ut på en långpromenad efter en helg med regn och rusk.   
 
 
 
Trodde jag 🙈.  Började gå från strandbaden in mot Höganäs och hann några hundra meter innan det började regna,  men som tur var fanns det regnskydd precis i närheten så jag väntade ut regnet, och det varade inte länge. 
Så jag började min vandring in mot höganäs.
 
 
Och inne i höganäs  fick jag se en cirkus  Ja iallafall hästarna och vagnarna
 
 
Och så fick jag se en vacker blomstrtsättning i en båt
 
 
Men på hemvägen kom det. Det som jag trodde jag skulle klara mig ifrån.
Jag stod och kolla på molnet och blev lite fascinerad faktiskt.  
Hur ett regnmoln han ändras så snabbt  först från att inte se så farligt ut  till att nästan bli en tromb   mörk och svart
 
Bilden är tagen lite senare när den börja glida isär igen...
Men då kom regnet och det kom ordentligt, jag hade tur att det fanns toaletter precis I närheten så jag kunde ta skydd där..
 
 Och där fick jag hämtning som tur var..
Ja man vet aldrig om man skall hinna heller ej. Men hade jag inte stått och tittat på molnet så hade jag garanterat hunnit hem..
 
Jag blev som tur var inte så blöt.
 
/Jenny