2023, Allmänt, Flytta, Må bra 2023, Allmänt, Flytta, Skåne, må bra

Letar jobb

Ja igår blev det inget inlägg pga att jag fick så mycket att fundera på .
 
 
träffade en före detta kollega som lämnade vårdyrket  för flera år sen och började som assistent på särskolan och där trivs hon jättebra.
Vi pratade lite om min situation   om hur jag mådde  mm  Jag sa det att nu börjar mina funderingar kring att göra det jag pratat om så länge ,  att flytta. Det tyckte hon var riktigt  jag behöver nog byta miljö och börja om på nytt för att må bra och hitta nya utmaningar.
och i  och med att arbetsgivaren inte verkar vara så angelägen att möta mig  i min begäran att få gå ner i tid.
 
 
Så jag har nu börjat med en checklista  på vad jag skall göra inför en flytt.
 
  1. Ett sparkonto för flytt. ( skall börja sälja av lite saker ) så kan man köpa nytt därnere sen
  2. Ett konto där jag lägger undan pengar till självaste flytttransporten ( om jag behöver nån.)
  3. Börja rensa
  4. Småpacka
  5. Söka lägenhet
  6. Söka jobb
  7. en sak till jag måste skriva ett cv och personligt brev
Ja detta har jag kommit på nu,   Ja jag har redan en liten lista på saker jag kan sälja.   
 
Jag har hittat två jobb som jag vill söka och det ena tror jag skulle passa iallfall med sysselsättningsgrad. . Men jag återkommer om det  
 
Ha en bra  eftermiddag därute